zondag 2 augustus 2015

Asif Mohsini: een idioot




En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt en Zijn grenzen overschrijdt zal Hij het Vuur doen binnengaan; hij zal daarin verblijven en dit zal voor hem een vernederende straf zijn. (Koran 4:14)

De afgelopen eeuw zijn er meerdere pogingen gewaagd door amateurs en hypocrieten om binnen het Sjiiesme onrust te zaaien. Asif Mohsini schijnt hier goed tussen te passen. Zo valt hij op een zeer amateuristische wijze de deugden van de Ahlalbait (as) aan. Hij probeert de erkende status van de Ahlalbait (as) omlaag te halen om kennelijk zijn 'kennis' te laten zien aan de wereld. Hiermee wilt hij ons doen geloven dat hij het beter weet dan alle voorgaande geleerden. Dit is zeer idioot gedrag.

We beginnen met een introductie:

Wat zeiden de Imams (as) over een idioot?




*Imam as Sadeq (as): ''Een moslim moet niet bevriend zijn met een hypocriet, een idioot en een leugenaar.''
bron: Wasaeil al Shia, v. 15, p. 29

*Imam Ali (as): ''De mensen zonder verstand zijn degenen die denken dat zij de meest wijze zijn onder de mensen.''
Bron: Mizan Al Hikmah

Het is een plicht in de Islam om de onwetende Sjiieten te beschermen van valse standpunten. Zo lezen wij het volgende in Tafseer al Askari:
Hij (een shi'i) zei tegen Imam al-Hasan (as): "O zoon van de boodschapper. Mijn beloning in het verslaan van een nasibi en het redden van dat soort zwakke (shia) uit zijn hand; staat dat gelijk aan 20.000 dirham?" Hij (as) antwoordde: "Sterker nog, dat is 20 miljoen keer meer waard dan de hele wereld!"

Bron: Tafsir al Imam al Askari (as)

Laten wij de drie punten behandelen:


1. Asif Mohsini: ''de namen van de Imams (as) op de 'arsh'; 28 overleveringen en ze zijn allemaal zwak. Als het het betrouwbaar zou zijn, is het een bewijs voor de aanbeveling voor de 3e getuigenis (sjahadah) in het gebed. Een aantal liefhebbers van de zwakke fatawa van deze tijdperk hebben dit goedgekeurd uit tevredenheid voor de harten van de mensen, vooral uit India en Pakistan, moge allah ons tot het rechte pad leiden.''

bron: Mashra'at al-Bihar, vol. 2, p. 5





Weerlegging:

Asif Mohsini probeert op amateuristische wijze de 3e getuigenis in het gebed aan te vallen. Deze Asif Mohsini heeft zo te lezen geen enkel verstand van het oproepen tot het gebed.

Imam as Sadeq (as) zei namelijk: ''Als iemand van jullie zegt: ik getuig dat er geen andere god is dan Allah en dat Mohammed zijn boodschapper is, moeten jullie zeggen: Ali is de leider over de gelovigen.''


Asif Mohsini heeft geprobeerd deze overlevering te verzwakken, door onnauwkeurig de overleveraars te verzwakken. Hij verzwakt overleveringen uit eigen wil, terwijl Sheikh al Tabrasi (ra) in het begin van zijn boek al Ihtijaaj op pagina 10 zegt: ''wij overleveren niks anders (in dit boek) dan overleveringen waarover een overeenkomst of toestemming over is en wat het verstand goedkeurt.''

Asif Mohsini gaat duidelijk tegen de consensus van de geleerden en de Ahlalbait (as) in en heeft geen enkele kennis van het toelichten van overleveringen.


2. Asif Mohsini: ''hoofdstuk over de verplichting op het volgen van de rechtvaardigen en vijandschap tonen tegen hun vijanden; bestaat uit wellicht 30 overleveringen, maar ze bevestigen niet waar het onderwerp over gaat. De overleveringen in beide hoofdstukken zijn niet betrouwbaar.''

bron: Mashra'at al-Bihar, vol. 2, p. 7




Weerlegging:

Asif Mohsini is weer onnauwkeurig te werk gegaan. Er zijn namelijke meerdere overleveringen in deze twee hoofdstukken van Bihar al Anwar die betrouwbaar zijn. Zoals de overlevering van Ibn Turaif (ra) en van Al Ayashi (ra):


3. Asif Mohsini: ''de overleveringen dat Imam Ali (as) in de Kaaba is geboren, zijn zwak, maar het verhaal is bekend of geaccepteerd onder de Sjiieten ''

bron: Mashra'at al-Bihar, vol. 2, p. 84




Weerlegging:

Asif Mohsini schaamt zich niet om zijn eigen Imam (as) aan te vallen. Hiermee distantieert hij zich van het geloven in Allah en het vrezen van Hem (swt).

Al Majlasi (ra) bevestigt in het begin van Bihar al Anwar, v. 35, p. 8, dat Imam Ali (as) in de kaaba is geboren. Vervolgens haalt hij de volgende overleveringsketen erbij uit Ulal al Sjarai'i van Sheikh as Sadoeq (ra) om zijn argument te versterken:

De overleveringsketen: Muhamad ibn Jafar al Asadi van al Nukhfi van al Nawfali van Mohamad ibn Sinan van al Mufadhal ibn Omar van Thabet ibn Dienaar.

Laten we deze personen behandelen:

*Muhamad ibn Jafar al Asadi

Ayatollah Khoei (ra) zegt in zijn boek Mujam al Rijaal : al Ayashi zei over Muhamad ibn Jafar al Asadi dat hij betrouwbaar is.


*al Nukhfi

Al Najahi (ra) zegt in zijn boek rijaal het volgende: al nukhfi had een grote status.


*al Nawfali

Ayatollah Khoei zegt in zijn boek Mujam al Rijaal: al Nawfali behoort tot de metgezellen van Imam al Hadi (as).


*Mohamad ibn Sinaan

Ayatollah Hakeem zegt in zijn boek Misbaah Minhaaj al Taharah: Mohamad ibn Sinaan is betrouwbaar.


*Mufadhal ibn Omar

Ayatollah Khoei zegt in zijn boek Mujam al Rijaal het volgende: Mufadhal ibn Omar is betrouwbaar.


*Thabit ibn Dienaar

Sheikh Abas al Qumi zei in zijn boek Al Kunya wa al Laqab het volgende: Thabit ibn Dienaar is betrouwbaar.


Asif Mohsini behoort duidelijk tot de idioten. Hij is onbetrouwbaar en heeft duidelijk een andere agenda dan het steunen van de Ahlalbait (as). Hij twijfelt er niet aan om de deugden van de Ahlalbait (as) zo simpel mogelijk te verzwakken.

Een laatste toepasselijke overlevering over dit soort geleerden:

Imam al-Hasan al-Askari (as): "Wat betreft de geleerde die zichzelf kan beheersen, zijn religie beschermt, zijn begeerten tegengaat, het bevel van de Imam (as) gehoorzaamt, die mag dan gevolgd worden door de algemene (onwetende) shia. Maar dat is slechts het geval bij sommigen van de sjiitische geleerden, niet allemaal. Degenen die de slechte daden en immoraliteit begaan van de geleerden van de soennietenaccepteer dan helemaal niets van hen wat zij van ons vermelden, noch mag je hen vereren. Er zijn velen van hen die de woorden van de soennieten met de onze hebben gemixt. Wanneer onze woorden hen bereiken, dan wijzigen zij het wegens hun onwetendheid, en zij halen dingen uit context wegens hun zwak begrip. En anderen van hen liegen opzettelijk over ons, zodat zij van deze wereld kunnen profiteren. Dit zal hun voorziening zijn naar het hellevuur!"

Bron: Bihar al Anwar,  al Majlasi (ra), v.2,p.81