Volgens Asif Mohsini zijn er vele shia vermoord door de werken van Baqir al-Majlisi. Baqir al-Majlisi had namelijk veel overleveringen over het vervloeken en beledigen van de vijanden van de Ahlalbait opgenomen in zijn boeken.
Zo zegt Asif al Mohsini:
"De schrijver (Baqir al-Majlisi) heeft gescholden en beledigd, en personen ongelovig verklaard en de mukhalifien beledigd. Alleen Allah (swt) weet hoeveel shia hierdoor zijn vermoord."
Bron: Mashra'at Bihar, vol. 2, p. 167
Naast deze beschuldiging op Baqir al-Majlisi heeft Asif Mohsini ook bijzondere uitspraken gedaan over de onfeilbaarheid van de 12 Imams. Volgens Asif Mohsini zijn de overleveringen die beweren dat de Imams niet onfeilbaar zijn, correct volgens de geleerden, terwijl alle sjiitische geleerden juist in de onfeilbaarheid van de Imams geloven.
Asif Mohsini zegt:
"Toen kwamen as-Saduq, al-Murtadha, en al-Toesi die door middel van kunstige bewijzen de onfeilbaarheid van de Imams bewezen. Dit werd bekend onder de shia, waaronder bij de schrijver Baqir al-Majlisi. Zijn woorden hadden invloed, dus werd het één van de bevestigingen binnen het geloof. Wat er kan worden gezegd is, dat het grootste probleem om de onfeilbaarheid te bevestigen de tegenstrijdige overleveringen zijn. Dit is het hoofdprobleem binnen de jurisprudentie. De geleerden zijn er zeker van dat deze (tegenstrijdige) overleveringen door de Imams (as) zijn overgeleverd, dus de geleerden zullen niet van (de onfeilbaarheid) overtuigd zijn."
Bron: Mashra'at Bihar, vol. 1, p. 452
Asif Mohsini heeft vreemde uitspraken gedaan over de onfeilbaarheid van de Imams, maar blijkbaar is dit slechts een deel van zijn afwijkende ideeën. Want Asif Mohsini zegt zelf in zijn boek genaamd "Aja'eb wa Mataalib", dat als hij al zijn ideeën zou uiten, er waarschijnlijk een soort nieuwe wetsschool zou ontstaan.
Asif Mohsini:
Ten derde: ''Mijn mening over het authenticeren van de overleveringen in het algemeen, verschilt met veel van onze geleerden, en natuurlijk zijn er verschillen te vinden tussen mijn fatawa en die van hen (de geleerden). En ik ben bang om die fatawa te uiten. En het verschil op het gebied van geloofsleer, de kennis van redenering en Ilm ar-Rijaal bestaat. En ik durf de mensen niet kennis te laten maken met een nieuwe soort jurisprudentie (Fiqh) en geloofsleer (Aqaed), wat waarschijnlijk na mijn dood kan leiden tot een nieuwe soort wetsschool (Madhhab), wat bij een vermoedelijke fout kan leiden tot de dwaling van de gelovigen. Maar nu ik geen Marji'iyah onder de normale mensen heb, heb ik mijn meningen met lef tot op een beperkte hoogte geuit.''
De meningen van de geleerden over de werken van Asif Mohsini.
Ayatollah Sayed Sadiq al-Rohani:
Vraag: "Wat is uw mening over het boek 'Mashra'at Bihar' van Sheikh Asif Mohsini?"
Antwoord: "Naar mijn mening is het boek 'Mashra'at Bihar' een plan om honderden of duizenden overleveringen neer te halen."
Online link naar de fatwa:
http://ar.rohani.ir/istefta-6074.htm
Ayatollah Sayed Ali al-Milani:
Vraag: "Wat zegt u over het boek 'Mashra'at Bihar', geschreven door Asif Mohsini? Wat is uw mening over zijn leer en zijn boeken?"
Antwoord: "Tot zover ik weet, raad niemand van de hawza (universiteit) deze daad* aan."
*Het schrijven van het boek 'Mashra'at Bihar'.
Online link naar de fatwa:
http://www.al-milani.com/qa/qa.php?cat=10010&itemid=189
Ook zegt Asif Mohsini dat het boek 'Al-Ghaybah' van Sheikh al-Nu'mani niet via een betrouwbare weg in onze handen is gekomen. Ook hier geeft Sayed Ali al-Milani een antwoord op.
Vraag: "Een vraag over het boek Ghaybat al-Nu'mani; is het boek via een betrouwbare manier in onze handen gekomen? Kunnen wij er wel of niet op vertrouwen zoals Sheikh Asif Mohsini beweert?"
Antwoord: "De meningen van de genoemde Sheikh zijn tegenstrijdig met de mening van onze geleerden."
Online link naar de fatwa:
http://www.al-milani.com/qa/printer.php?cat=10087&itemid=410